6 sfaturi pentru gestionarea incontinenței când faceți exerciții fizice

A trăi cu incontinență vine cu câteva provocări. Exercițiul fizic este unul dintre ele. Fie că sunteți la un curs de yoga, ridicați greutăți la sală sau pur și simplu mergeți la alergare, scurgerile de urină se pot întâmpla oriunde, oricând, femeilor de toate vârstele. Dar nu este nevoie ca acest lucru să vă împiedice să faceți exercițiul de care aveți nevoie.

De ce am pierderi de urină când fac mișcare?

Apariția incontinenței în timpul alergării sau a exercițiilor fizice se datorează cel mai frecvent incontinenței urinare de stres. Scurgerile de urină se pot întâmpla și atunci când râzi, strănuți sau pur și simplu stai în picioare - practic, orice tip de activitate care necesită efort fizic, poate duce la scurgeri de urină. Deși se poate întâmpla femeilor de toate vârstele, este mai frecvent după naștere. Iată câteva sfaturi utile despre cum să gestionați scurgerile de urină în timpul exercițiilor fizice și să vă mențineți activă.
 
1. Întărește-ți mușchii pelvieni cu exerciții Kegel
 
Exercițiile Kegel sau exercițiile de planșeu pelvian sunt dintre cele mai eficiente modalități de îmbunătățire și menținere a funcțiilor intestinului și a vezicii urinare. Un planșeu pelvian slab vă poate face mai susceptibil la incontinența de stres în timpul exercițiilor, dar cu doar cinci minute de exerciții Kegel pe zi, puteți reduce semnificativ incontinența. Consultați ghidul nostru pas cu pas aici. Sau mai bine, descărcați aplicația noastră de fitness pentru planșeul pelvian.
 
2. Fiți atenți la ce beți
 
Deși este important să vă mențineți hidratat, mai ales atunci când faceți exerciții fizice, luați în considerare să stați departe de băuturile cu cofeină (de exemplu, cafea, sodă, ceai) înainte de a vă antrena. Cofeina poate provoca sentimente de necesitate și poate duce la deplasări mai dese la toaletă.
 
3. Folosiți un pesar sau un tampon
 
Utilizarea unui tampon susține uretra, care poate ajuta la prevenirea scurgerilor de incontinență la stres. Un pesar (utilizat în mod normal de femeile cu prolaps de organ pelvian pentru a menține prolapsul în loc) și, într-o anumită măsură, dispozitivele intravaginale (care oferă sprijin uretrei) pot ameliora incontinența urinară de stres.
 
4. Protejați-vă cu tampoane sau chiloți pentru incontinență
 
Este de la sine înțeles că dacă vă confruntați cu scurgeri, produsele noastre discrete de incontinență vor oferi cea mai bună protecție pentru a preveni scurgerile și mirosurile neplăcute, permițându-vă în același timp să alergați cu încredere pe bandă.
 
5. Reîntrenează-ți vezica urinară
 
Preluați controlul vezicii urinare fără a alerga la toaletă de fiecare dată când simțiți dorința de a face pipi. La fel ca orice mușchi din corp, vezica urinară poate fi antrenată. Încercați să prelungiți timpul înainte de vizitele la baie și lucrați încet până la perioade mai lungi de timp.
 
6. Goliți-vă vezica urinară
 
Dacă aveți scurgeri urinare în timpul exercițiului, ați putea încerca să vă construiți obiceiul de a vă goli vezica înainte de a vă antrena. Alegerea alimentelor care sunt amabile cu sistemul digestiv vă poate ajuta, de asemenea, să evitați gazele jenante și să vă simțiți mai puțin umflată înainte de antrenament.

Orice ați face, nu renunțați la exerciții.

După cum puteți vedea, există multe modalități de a vă gestiona scurgerile în timp ce trăiți un stil de viață activ. Schimbându-vă unele obiceiuri și folosind produsele noastre de protecție pentru incontinență, puteți obține încrederea în a face ceea ce doriți și a fi cine sunteți.